Kuopiolainen Tuoreverkko Oy markkinoi ja myy puhtaita, kotimaisia avomaan kasviksia ja marjoja Suomen keskusliikkeille, tukuille ja jalostajille. Tuoreverkko Oy oli keskitetyn asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) tarpeessa. Tuoreverkolla oltiin jo entuudestaan hieman tutustuttu Microsoft Dynamics -tuotteeseen ja Marskidata avasi keskustelun järjestelmän sopivuudesta asiakkuudenhallintaan Tuoreverkolla.
”Erityisesti koronapandemian aikana organisaatiomme piti totutella uuteen arkeen, missä tiimi ei ole enää samassa tilassa ja tiedon kulku on entistä tärkeämpää.”
Tuomas Holma
Kehitysjohtaja, Tuoreverkko Oy
Marskidatalla ja Tuoreverkolla oli myös aikaisempaa yhteistyötä. Tuoreverkon Microsoft 365 -lisenssit ja ympäristönhallinta ovat Marskidatan hyppysissä, joten Dynamicsin yhteensopivuus muiden työkalujen kanssa ja näppärä käyttöönotto oli taattu.
Marskidatalla Dynamics oli jo omassa käytössä ja näin Marskidatan asiantuntijoilla oli näkemystä tuotteesta ja sen monipuolisista mahdollisuuksista.
”Meillä Marskidatan porukalla oli hyvä käsitys Dynamics -tuotteen potentiaalista ja näitä eri mahdollisuuksia aloitimme yhteistuumin ensin testaamaan, jotta asiakkaalle löydettiin sopiva ratkaisu hyödynnettäväksi. Testaamisperiodin jälkeen palikat loksahtivat paikalleen ja pyöräytimme kokonaisvaltaisen CRM-projektin käyntiin.”
Esa Heittokangas
System Specialist, Marskidata
Projektin alkuvaiheessa Tuoreverkko pääsi testaamaan palvelua kuukauden ajan ilmaisilla lisensseillä ja samalla simuloitiin Tuoreverkon muutamaa asiakasta CRM-järjestelmän kautta. Tarkoituksena oli saada Microsoft Teams ja SharePoint nivoutumaan Dynamicsin kanssa sekä yhteensovittaa nämä sisäisesti osaksi Tuoreverkon arjen toimintamalleja. Kuukauden mittainen testijakso osoittautui toimivaksi, jonka jälkeen tarvittavat lisenssit ja projektikokonaisuus aloitettiin tammikuussa 2021.
”Tärkeimpänä asiana jäi mieleen projektin asiakaslähtöisyys. Lähdimme suunnittelemaan ratkaisua yhdessä Marskidatan kanssa ja ketterästi mentiin yhdessä eteenpäin tehden juuri niitä ratkaisuja, jotka sopivat meille.”
Tuomas Holma
Kehitysjohtaja,Tuoreverkko Oy
CRM-projektin yhteydessä Tuoreverkolla synkronoitiin palvelimelta kaikki asiakas/yhteisdata SharePointiin sekä henkilökohtaiset datat OneDriveen. Lisäksi Tuoreverkolle otettiin käyttöön MD Turva 365 -palvelu, jotta asiakasdata olisi mahdollisimman hyvin suojattuna pilvimaailmassa. Tuoreverkolla on nyt Microsoft 365 -ympäristöön integroitu asiakkuudenhallintajärjestelmä, joka edistää tiedonkulkua, tietoturvaa ja modernia työtapaa.
”Uskon todella, että Dynamicsin tuomat hyödyt ovat meillä vasta edessä. Nyt pystymme tehokkaasti keräämään asiakkaiden kanssa tapahtuvaa viestintää ja tämä tulee olemaan meille suuri apu tulevaisuuden suunnittelussa.”
Tuomas Holma
Kehitysjohtaja, Tuoreverkko Oy