Yrityksen kontaktoimisen on hyvä olla mahdollisimman vaivatonta riippumatta yhteydenoton syistä. Monijakoinen palvelukanavalinja onkin tätä varten vasten suunniteltu. Silloin tuen saaminen pitäisi onnistua maalta, mereltä tai vaikka ilmasta. Juuri tämä on se tavoite, mihin meillä Markidatalla pyritään. Oleellista on aina muistaa, että asiakaspalvelun kannalta tärkeää on jokaisen tiedonjyvän vastaanottaminen ja välittäminen määränpäähänsä täysin muuttumattomana, koska silloin minimoidaan epätarkan tiedon määrä ja reagoinnin vasteaika. Vaikka tämä on vain yksi perustavanlaatuinen tavoite meidän asiakaspalvelukuvassamme, se on kuitenkin tärkeä ensiaskel kohti lopullista ratkaisua palvelukuvan spiraalissa.
Meidän toimintatapoihimme täällä Marskidatalla on jo pitkään kuulunut läpikuultavuus niin yhteydenotoissa kuin suorissa palvelutilanteissa. Se tarkoittaa, että me teemme parhaamme omana itsenämme, pitäen samalla huolen, että asiakas on tietoinen ajankohtaisista asioista. On tärkeää, etenkin ongelmatilanteissa, säilyttää viestintälinjat avonaisina, jotta kummatkin osapuolet voivat esimerkiksi selvittää vian alkuperän ja sopia huoltokatkojakson tarvittaessa. Jatkuva tiedonkulku onkin se, de facto valttikortti. Eli kuten eräs meidän Team Leadereistamme kirjoitti osuvasti blogissaan, että asiakaskokemuksen kulmakivi on asiakasymmärrys, joka rakentuu parhaiten yhteisessä arjessa asiakkaiden kanssa. Markon blogi kertoo monipuolisesti positiivisesta asiakaskokemuksesta ja se on nähtävissä täällä.
Meillä Marskidatalla on organisoitu palveluyhteydenottojen päätepysäkit niin, että eri tarpeisiin saadaan juuri oikeanlaista helpotusta. Esimerkkinä voidaan käyttää tietotekniikka- ja tulostuspuolta. Näillä kummallakin tukialalla on omat sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumeronsa tehostamassa palvelun saamista. Silloin tukihenkilöt tietävät asian laidan jo ennen ensimmäistäkään sanaa. Näin ollen ratkaisukeskeinen toiminta nopeutuu ja vastaosapuolten laitehäiriöajat vähentyvät. Kummatkin kanavat ovat käytettävissä niin yrityksille kuin myös yksityishenkilöille. Viimeinen, mutta ei vähäisin vaihtoehto, on tietenkin paikalla käynti. Sitä kautta voi esimerkiksi jättää vioittuneen laitteen huoltoon tai noutaa vaikka esiasennetun tilauksen.
Normaalisti ongelmatilanteisiin reagoiminen on hyvin yleinen palvelukäytäntö, mutta aktiivisella suunnitelmalla voimme seurata ja välttää näiden tilanteiden syntymistä missään muodossa. Käytämme Marskidatalla virtuaalisia seurantajärjestelmiä, jotka takaavat, ettei yksikään kriittiseen toimintaan liittyvä tilannepäivitys jäisi meiltä huomaamatta. Hyödyllisin ominaisuus, joka sopii tämän kanssa, on etätukiyhteys, jonka avulla voidaan hetkessä diagnosoida järjestelmähäiriö ja jatkaa tarvittavilla toimenpiteillä. Valvontapalvelu sopii parhaiten toiminnallisesti merkittäviin palvelimiin ja työtietokoneisiin.
Jatkuvaan ylläpitoon ei kuulu meillä vain fyysinen laitetuki, mutta myös digitaalinen ympäristö ja sen resurssit. Tehokkainta sellaisissa järjestelmissä on niiden vaivaton liikkuvuus ja hallittavuus. Mittakaavan rajat ovat pilvipalveluissa lähes loputtomat, eikä skaalautuvuudesta koidu samanlaisia haittoja kuten perinteisissä järjestelmissä.
Näihin kuuluu muun muassa:
Yrityskäytössä olevien lisenssien uusiminen kuuluu luonnollisesti virtuaalisiin palveluihin, unohtamatta, että kätevän hallittavuuden lisäksi niiden parissa on mahdollista valita sopivimmat kausittaiset kustannusvaihtoehdot. Ne on suunniteltu tuomaan kätevän tavan ennakoida tulevaa tai sitten sopeutua vilkkaisiin muutoksiin.
Näiden kahden ratkaisun lisäksi Marskidata järjestää vielä kolmannen palveluvaihtoehdon. Sen tarkoitus on hyödyntää asiakkaan nykyisiä tai aiempia järjestelmiä ja integroida ne virtuaalisten rinnalle. Tämä variaatio mahdollistaa kummankin vahvuuksien yhdistämisen samaan rakenteeseen ilman, että toisen ominaisuuksia karsittaisiin pois.
Eittämättä meillä Marskidatalla on monia yksilökohtaisia palveluita laajalla osa-alueella, jotka ovat suunniteltu tehostamaan toimintakokonaisuutta yrityksen koosta huolimatta. Moneen palveluun kiinnittyvällä asiakastuella on merkittävä rooli, jonka kehittäminen on jatkuva prosessi. Pidämme huolen, että yksikään yhteydenotto ei jäisi puolitiehen tai vaille merkittävää lopputulosta. Voit tarttua näin hetkeen ja ottaa kaikki hyödyt irti Marskidatan palvelukuvasta sen kokonaisuudessaan.