Telialla on tähän ongelmaan kaksi hyvää vaihtoehtoa: Telia Touchpoint ja Viestintäpalvelu VIP. Marskidatan asiantuntijan kanssa kannattaa yhdessä suunnitella kumpi ratkaisu sopii paremmin juuri oman yrityksen tarpeisiin. Telia Touchpoint on pienelle yritykselle sopiva puhelinvaihde, helppokäyttöinen ja kustannustehokas. Viestintäpalvelu VIP puolestaan vastaa isommankin yrityksen asiakaspalvelun ja puhelinvaihteen haasteisiin.
Verkosta tarjottava palvelu muuntautuu moneen käyttöön ja toimii nykyaikaisena pilvipohjaisena puhelinvaihteena. Palvelu päivittyy automaattisesti ja on aina ajan tasalla. Vaihdepalvelun käyttöönotossa saa heti huomattavia etuja: Tilatieto kertoo henkilön olevan varattu tai puhuvan toista puhelua. Tilatieto saadaan helposti joko puhelimeen asennettavasta sovelluksesta tai integroimalla se esimerkiksi kalenteriohjelmaan. Asiakaspalvelu kokemus paranee, kun ylimääräinen odottelu ja pompottelu vähenee.
Tietääkö asiakas jo soittaessaan mitä palvelua hän yrityksestä hakee? Järjestelmä mahdollistaa helposti valikkorakenteen rakentamisen, missä asiakas itse valitsee, minne hän haluaa puhelun ohjautuvan jo ennen kuin puhelu edes soi yrityksessä. Esimerkiksi paina yksi, jos haluat myyntiin ja valitse kaksi, jos asiasi koskee huoltoa ja niin edelleen.
Onko kaikkiin puheluihin pakko vastata? Joissain tapauksissa riittää, että asiakas jättää viestin puhepostiin ja siitä tulee tieto yritykselle. Tilanne voi olla tällainen esimerkiksi autovuokraamon auton palautuksessa. Vaihteessa voi olla valintana ”auton palautus”, ja se ohjautuu suoraan puhepostiin, missä asiakas kertoo vuokra-auton löytyvän Viljakaisen korjaamon pihasta ja avaimet ovat työnvastaanotossa. Yksinkertaista ja toimivaa.
Viestintäpalvelu VIP on kokonaisvaltainen ratkaisu, jossa kaikki yrityksen puhelimet tulee liittää palveluun. Viestintäpalvelu VIP:n minimikäyttäjämäärä on viisi liittymää, pienempiin yrityksiin suosittelemme kevyempää Touchpoint-järjestelmää.
Viestintäpalvelu VIP on yrityksen arkea helpottava matkapuhelimella ja tietokoneella käytettävä viestintäpalvelu, johon sisältyvät puhelut, pikaviestit sekä läsnäolotieto. Viestintäpalvelu VIP tarjoaa loistavan alustan asiakaspalveluun ja helpdeskiin. SoftPhone-sovellusta käyttämällä on helppo hallita sisään tulevia puheluluita ja muodostaa niistä kattavat raportit. Tämä auttaa suunnittelemaan tarvittavien resurssien määrää, vaikka kellonajan ja viikonpäivän mukaan. Järjestelmä näyttää, kuka soittoon on vastannut, kauanko puhelu on kestänyt ja onko kaikkiin puheluihin vastattu. Puheluita on myös mahdollista ohjata kunkin asiakaspalvelijan tieto- ja taitotason mukaan. Puheluita voidaan ohjata esimerkiksi kielitaidon perusteella.
Järjestelmään on mahdollista lisätä myös chat-ominaisuus, missä asiakkaat voivat viestiä asiakaspalvelun kanssa. VIP-chatin erikoisuus on, että se integroidaan puhelinpalveluun. Näin yritys voi määritellä, että vapaa työntekijä hoitaa chat-keskusteluja. Chat-ikkunaa voidaan myös tarjota yrityksen sivuilla vieraileville vain tiettyinä kellon aikoina. Chatin ulkoasu ja tervehdykset ovat yrityksen vapaasti muokattavissa.
Palvelu on helppo hankkia Marskidatalta avaimet käteen pakettina, missä kaikki asiakkaan tarpeet on valmiiksi rakennettu Marskidatan asiantuntijoiden toimesta. Palvelua on helppo hallinnoida web-liittymien kautta. Yritysportaalissa voi lisätä tai poistaa käyttäjiä ja muokata heidän tietojaan. VIP-portaalissa on mahdollista muokata asiakaspalveluryhmiä ja määrittää miten puhelut ohjautuvat. Yrityksen aukioloaikojen ja omien tiedotteiden muokkaus ja äänitys onnistuu helposti muuttuvissa tilanteissa.
Molempien palvelujen hinnoittelu perustuu lisensseihin. Telia Touchpointissa maksat käyttäjien määrän mukaan. Viestintäpalvelu VIP:ssa on mahdollista valita neljästä eri tasoisesta lisenssistä, käyttötarpeen mukaisesti. Peruskäyttäjille riittää edullinen vakiolisenssi, mobiililisenssillä voi asentaa jo vip-sovelluksen puhelimeen ja asiakaspalvelijat valitsevat monipuolisimman multilisenssin, mikä mahdollistaa Softphone-sovelluksen asentamisen tietokoneelle.
Haluatko teidänkin yrityksellenne toimivan ratkaisun puhelinvaihteeseen? Ota rohkeasti yhteyttä marskilaisiin, niin suunnittelemme juuri Teille parhaan vaihderatkaisun.
Ps. Onhan yrityksellänne myös ajanvaraus kunnossa? Tiesithän, että sen voi toteuttaa näppärästi Microsoft Bookingsilla!