Marskidata logo
Marskidata logo
Ota yhteyttä
Blogi

Puhelinvaihde helpottamaan yrittäjän arkea

Puhelimet soivat ja kukaan ei tunnu ehtivän vastaamaan. Kuulostaako tutulta? Tavoittavatko puhelut aina oikean henkilön ja jääkö se ”miljoonatilaus” tulematta vain puhelinkaaoksen vuoksi? Telialla on tähän ongelmaan kaksi hyvää vaihtoehtoa: Telia Touchpoint ja Viestintäpalvelu VIP. Marskidatan asiantuntijan kanssa kannattaa yhdessä suunnitella kumpi ratkaisu sopii paremmin juuri oman yrityksen tarpeisiin. Telia Touchpoint on pienelle yritykselle sopiva […]
Lue lisää

Puhelimet soivat ja kukaan ei tunnu ehtivän vastaamaan. Kuulostaako tutulta? Tavoittavatko puhelut aina oikean henkilön ja jääkö se ”miljoonatilaus” tulematta vain puhelinkaaoksen vuoksi?

Telialla on tähän ongelmaan kaksi hyvää vaihtoehtoa: Telia Touchpoint ja Viestintäpalvelu VIP. Marskidatan asiantuntijan kanssa kannattaa yhdessä suunnitella kumpi ratkaisu sopii paremmin juuri oman yrityksen tarpeisiin. Telia Touchpoint on pienelle yritykselle sopiva puhelinvaihde, helppokäyttöinen ja kustannustehokas. Viestintäpalvelu VIP puolestaan vastaa isommankin yrityksen asiakaspalvelun ja puhelinvaihteen haasteisiin.

Verkosta tarjottava puhelinvaihde

Verkosta tarjottava palvelu muuntautuu moneen käyttöön ja toimii nykyaikaisena pilvipohjaisena puhelinvaihteena. Palvelu päivittyy automaattisesti ja on aina ajan tasalla. Vaihdepalvelun käyttöönotossa saa heti huomattavia etuja: Tilatieto kertoo henkilön olevan varattu tai puhuvan toista puhelua. Tilatieto saadaan helposti joko puhelimeen asennettavasta sovelluksesta tai integroimalla se esimerkiksi kalenteriohjelmaan. Asiakaspalvelu kokemus paranee, kun ylimääräinen odottelu ja pompottelu vähenee.

Tietääkö asiakas jo soittaessaan mitä palvelua hän yrityksestä hakee? Järjestelmä mahdollistaa helposti valikkorakenteen rakentamisen, missä asiakas itse valitsee, minne hän haluaa puhelun ohjautuvan jo ennen kuin puhelu edes soi yrityksessä. Esimerkiksi paina yksi, jos haluat myyntiin ja valitse kaksi, jos asiasi koskee huoltoa ja niin edelleen.

Onko kaikkiin puheluihin pakko vastata? Joissain tapauksissa riittää, että asiakas jättää viestin puhepostiin ja siitä tulee tieto yritykselle. Tilanne voi olla tällainen esimerkiksi autovuokraamon auton palautuksessa. Vaihteessa voi olla valintana ”auton palautus”, ja se ohjautuu suoraan puhepostiin, missä asiakas kertoo vuokra-auton löytyvän Viljakaisen korjaamon pihasta ja avaimet ovat työnvastaanotossa. Yksinkertaista ja toimivaa.

Viestintäpalvelu VIP on kokonaisvaltainen ratkaisu, jossa kaikki yrityksen puhelimet tulee liittää palveluun. Viestintäpalvelu VIP:n minimikäyttäjämäärä on viisi liittymää, pienempiin yrityksiin suosittelemme kevyempää Touchpoint-järjestelmää.

Puhelinvaihteeksi Viestintäpalvelu VIP?

Viestintäpalvelu VIP on yrityksen arkea helpottava matkapuhelimella ja tietokoneella käytettävä viestintäpalvelu, johon sisältyvät puhelut, pikaviestit sekä läsnäolotieto. Viestintäpalvelu VIP tarjoaa loistavan alustan asiakaspalveluun ja helpdeskiin. SoftPhone-sovellusta käyttämällä on helppo hallita sisään tulevia puheluluita ja muodostaa niistä kattavat raportit. Tämä auttaa suunnittelemaan tarvittavien resurssien määrää, vaikka kellonajan ja viikonpäivän mukaan. Järjestelmä näyttää, kuka soittoon on vastannut, kauanko puhelu on kestänyt ja onko kaikkiin puheluihin vastattu. Puheluita on myös mahdollista ohjata kunkin asiakaspalvelijan tieto- ja taitotason mukaan. Puheluita voidaan ohjata esimerkiksi kielitaidon perusteella.

Järjestelmään on mahdollista lisätä myös chat-ominaisuus, missä asiakkaat voivat viestiä asiakaspalvelun kanssa. VIP-chatin erikoisuus on, että se integroidaan puhelinpalveluun. Näin yritys voi määritellä, että vapaa työntekijä hoitaa chat-keskusteluja. Chat-ikkunaa voidaan myös tarjota yrityksen sivuilla vieraileville vain tiettyinä kellon aikoina. Chatin ulkoasu ja tervehdykset ovat yrityksen vapaasti muokattavissa.

Mobiilivaihde_Marskidata

Kuusi syytä valita puhelinvaihde

  • Parempaa palvelua – tyytyväisemmät asiakkaat ja parempi kilpailukyky
  • Oikea tieto oikeille ihmisille oikeaan aikaan
  • Lisää asiakastyytyväisyyttä tavoitettavuuden ansiosta
  • Asioimisen helppoutta ilman pompottelua
  • Nopeampaa päätöksentekoa
  • Joustavuutta ja paikkariippumattomuutta vaihteen hoitoon

Puhelinvaihteen hankkiminen

Palvelu on helppo hankkia Marskidatalta avaimet käteen pakettina, missä kaikki asiakkaan tarpeet on valmiiksi rakennettu Marskidatan asiantuntijoiden toimesta. Palvelua on helppo hallinnoida web-liittymien kautta. Yritysportaalissa voi lisätä tai poistaa käyttäjiä ja muokata heidän tietojaan. VIP-portaalissa on mahdollista muokata asiakaspalveluryhmiä ja määrittää miten puhelut ohjautuvat. Yrityksen aukioloaikojen ja omien tiedotteiden muokkaus ja äänitys onnistuu helposti muuttuvissa tilanteissa.

Puhelinvaihteen kustannukset

Molempien palvelujen hinnoittelu perustuu lisensseihin. Telia Touchpointissa maksat käyttäjien määrän mukaan. Viestintäpalvelu VIP:ssa on mahdollista valita neljästä eri tasoisesta lisenssistä, käyttötarpeen mukaisesti. Peruskäyttäjille riittää edullinen vakiolisenssi, mobiililisenssillä voi asentaa jo vip-sovelluksen puhelimeen ja asiakaspalvelijat valitsevat monipuolisimman multilisenssin, mikä mahdollistaa Softphone-sovelluksen asentamisen tietokoneelle.

Haluatko teidänkin yrityksellenne toimivan ratkaisun puhelinvaihteeseen? Ota rohkeasti yhteyttä marskilaisiin, niin suunnittelemme juuri Teille parhaan vaihderatkaisun.

Ps. Onhan yrityksellänne myös ajanvaraus kunnossa? Tiesithän, että sen voi toteuttaa näppärästi Microsoft Bookingsilla!

Pekka Mäkelä 2

Pekka Mäkelä

Account Manager

044 320 6099

pekka.makela@marskidata.fi

Kiinnostuitko kattavista IT-ratkaisuistamme? Ota yhteyttä, olemme täällä sinua varten!

1.
Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla tai sähköpostilla.
2.
Käydään yhdessä läpi IT-tuen ja laiteratkaisuiden tarpeesi. Kartoitamme nykytilanteesi esimerkiksi ohjelmistojen, päätelaitteiden, tietoturvan tai työn tehostamisen näkökulmasta.
3.
Annamme sinulle sopivan ratkaisuehdotuksen.  Toimitamme tarvitsemasi laitteet ripeästi, ja palvelumme käynnistyy nopeasti sopimuksen jälkeen.
4.
Me palvelemme myös silloin, kun kaikki toimii hyvin – olemme vain yhden yhteydenoton päässä.

Yhteydenottolomake

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Marskidata logo

Marski Data Oy

Saapumisohjeet
Saapumisohjeet

Saapumisohjeet
Saapumisohjeet
envelopephone-handsetchevron-downarrow-down