Vuonna 2017 Redmondissa pääkonttoriaan pitävä softapaja julkaisi uuden yrityksille suunnatun pilvipalvelunsa Microsoft 365:n, tuttavallisesti M365. Tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen Microsoftin markkinoille tuoma tilauspohjainen pilvipalvelu, ja kyse olikin pitkälti kokoelmasta jo ennestään tarjolla olleita sovelluksia paketoituna ja brändättynä uusiksi.
Toteutus oli kuitenkin hyvä, ja eri kokoisille asiakasorganisaatioille suunnitellut tuotepaketit yllättävän kattavia. Uusien tuotepakettien myötä myös pienemmät toimijat saivat käyttöönsä aiemmin vain suuryritysten käyttämiä ominaisuuksia. Viimeistään tuolloin heräsi myös monen Microsoft-tuotteita kauppaavan toimijan mielenkiinto. Tuotteet tarjosivat entistä paremmat työkalut toimia asiakkaan Microsoft-kumppanina.
Mikä tekee myyjästä kumppanin? Mikä on jälleenmyyjän ja kumppanin ero sinun, asiakkaan, näkökulmasta? Kiteytettynä jälleenmyyjän rooli on tarjota kanava, josta tuotteen voi tilata, toimittaa tuote asiakkaalle ja veloittaa se. Marskilla miellämme, että kumppanin tulee edellä mainitun lisäksi kyetä tuottamaan lisäarvoa toimintaanne.
Kumppani tuntee tavoitteenne, ympäristönne, sekä tapanne toimia. Näiden lisäksi kumppanin tehtävä on tunnistaa ja ehdottaa kuinka voi omalla osaamisellaan näitä tukea. Marskilla kumppanisi voi olla projektin vaiheesta riippuen Account Managerisi, System Specialist, Contract Manager tai joku muu. Varmistamme että hankkimasi Microsoft-tuote vastaa juuri sinun ja yrityksesi tarvetta, ja että saat enemmän irti sen sisältämistä työkaluista.
Ylevien aatteiden ja tavoitteiden tueksi tarvitaan myös konkretiaa, eli valmiita käytettäviä palveluita. Digitalisaation luomat mahdollisuudet kasvulle tiedostetaan yrityksissä toimialasta riippumatta. Voi hyvinkin olla, että organisaationne omistaa jo timanttiset työkalut asian edistämiseksi, ja että ne sisältyvätkin jo hankittuun M365-tilaukseen. Tarve tulisi vain pystyä yhdistämään sopivaan ratkaisuun.
Voi myös olla, että teillä on jo tarve ja sen ratkaiseva sovelluskin tiedossa, mutta tarvitaan suunnitelma ja toteutus sen käyttöönottamiseksi. Yhteyshenkilösi Marskidatalla jeesaa näiden seikkojen tunnistamisessa. Teemme kehitystyötä, jonka tavoitteena on tuottaa valmiita palveluita Microsoft-teknologiaan perustuen. Tuloksena te saatte valmiin toteutuksen implementointiin, käytönaikaiseen tukeen tai vaikkapa koulutukseen.
Hyvänä esimerkkinä toimii pienten- ja keskisuurten yritysten suosima Microsoft 365 Business Premium ja sen ympärille rakentamamme MD-palvelut. Microsoftin paketti sisältää kattavat välineet tuottavuuden parantamiseen, kuten Teams, SharePoint ja OneDrive. Ilman suunnitelmallista käyttöönottoa, käyttäjien osallistamista ja osaamisen varmistamista, näiden palveluiden suurin hyöty jää usein kuitenkin saavuttamatta.
Kollegani Emma kertoo blogissaan ihmisen, sisällön ja tekniikan merkityksestä projektin eri vaiheissa: https://www.marskidata.fi/blogi/digitaalista-tyota-tekevat-ihmiset/ Meiltä saat palvelun vaikkapa intra viestintäsivuston toteutukseen SharePoint Onlinen avulla tai sisäistä viestintää kehittävän Teams-koulutuksen henkilöstöllesi.
Samainen Business Premium sisältää myös kattavasti välineitä tietoturvan parantamiseksi.
Modernin työn palveluiden ja MD Turva 365 lisäksi tarjoamme MD-tuotteina mm.
Jos kiinnostuit aiheesta ja haluat kuulla lisää siitä, kuinka saisitte jo käytössä olevista Microsoft 365 -palveluistanne enemmän irti, otappa yhteyttä myyntiimme tai omaan Account Manageriisi Marskidatalla.