Me Marskidatalla koemme aina ylpeyttä ja iloa, kun asiakas tekee päätöksen yhteistyöstä juuri meidän kanssamme. Asiakas on tällöin vakuuttunut tarjoamiemme palveluiden sisällöstä, laadusta ja niiden tuottamasta lisäarvosta. Tästä yhteinen matkamme alkaa.
Meille tärkeää on ymmärtää asiakkaan tilanne, tarve ja tulevat suunnitelmat, jotta pystymme suunnittelemaan kullekin yritykselle sopivan ja kestävän ratkaisun. Me Marskidatalla uskomme edelleen, että hyvään asiakaskokemukseen vaikuttaa paljon asiakkaalle nimetty oma yhteyshenkilö. Yhteyshenkilö on mukana neuvotteluvaiheesta alkaen ja huolehtii, että asiakaslupaukset toteutuvat.
Yhteyshenkilömme huolehtii myymänsä tuotteen tai palvelun onnistuneesta ja oikea-aikaisesta toimituksesta asiakkaalle. Hän myös huolehtii asiakkaan kanssa sovitun aikataulun, sekä toimituksen että käyttöönoton suhteen. Kun kaikki on onnistuneesti asennettu, on aika sopia varsinainen käyttöönotto. Tässä vaiheessa viimeistään yhteyshenkilömme sopii asiakkaan kanssa entisten laitteiden kierrätyksestä ISO 14001 -ympäristöstandardimme mukaisesti.
Yhteyshenkilö selvittää asiakkaaltamme ne henkilöt, joihin uuden tuotteen käyttöönotto vaikuttaa, siis sen, ketkä uutta tuotetta tai palvelua käyttävät. Näiden henkilöiden kanssa sovimme uusien tuotteiden käyttöopastusten aikataulutuksen ja mahdolliset erilaiset käyttötarpeet huomioon ottaen, sen, mitä he tuotteelta odottavat. Käyttöopastus tehdään yhteyshenkilön tai asiaa hoitavan henkilön toimesta kaikille tuotteitamme käyttäville mahdollisimman helposti ymmärrettävällä tavalla, sillä kaikki eivät halua, (eikä tarvitsekaan ymmärtää), niin sanottua asiantuntijakieltä.
Tässä yhteydessä kerromme ylläpidostamme ja siitä, mitä kaikkea se pitää sisällään. Yrityksistä löytyy yleensä aina henkilö tai henkilöitä, jotka haluavatkin tietää toimittamastamme tuotteesta tai laitteesta hieman enemmän. Näistä henkilöistä toivotaan tulevan ns. pääkäyttäjiä, joille sitten näytetään niitäkin ominaisuuksia mitä saatetaan harvemmin tarvita, mutta tarve usein kuitenkin syntyy ajan myöten.
Yhteyshenkilömme pitävät asiakkaisiimme yhteyttä säännöllisesti. Jokaisen asiakkaamme tulee kokea olevan meille aidosti tärkeä kumppani. Hyvällä yhteydenpidolla syntyy parhaimmillaan todella sitouttavaa yhteistyötä Marskidatan tarjontaan ja jopa ihan kaveruuksiakin. Olen työskennellyt alalla lähes neljän vuosikymmenen ajan ja olen ehtinyt nähdä useita kivoja esimerkkejä tästä, esimerkiksi golf-, kalastus- tai metsästyskaveruuksia.
Onpa joku asiakaspäällikkömme kutsuttu aikoinaan osallistumaan asiakkaan häihin tai jopa pyydetty asiakkaan lapsen kummiksikin. Tuolloin luottamuksellinen asiakassuhde on kääntynyt ystävyydeksi. Eikä tämä ole tarkemmin ajatellen erikoista, sillä vaikka osaamisemme liittyy teknisiin ratkaisuihin, työmme on enimmäkseen vuorovaikutusta ihmisten välillä.
Yhteyshenkilön rooli on siis usein korostunut, mutta matkan varrella ja asiakassuhteen syventyessä, asiakastyytyväisyydestä on vastuussa koko Marskidatan väki. Asiakkuuden saamasta palvelutasosta huolehtii yhteyshenkilön ohella koko Marskidatan tiimi: myynti, tukipalvelut, IT sekä hallinto. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen palvelukokonaisuuden ja kokemukseen vaikuttaa meistä marskilaisista jokainen.
Voin ilokseni todeta, että pitkäaikaisimmat asiakkuutemme ovat ilahduttavan kestäviä. Meillä on asiakkaita, jotka ohi kulkiessaan piipahtavat yhteyshenkilönsä luo, vaikka vain kahville. Olette aina tervetulleita meille kylään!
Jotta pystymme jatkuvasti tunnistamaan toimivat osa-alueet ja ennen muuta kehittämään uutta, tarvitsemme siihen asiakkaidemme palautetta. Toivommekin asiakkailtamme avointa ja rehellistä kanssakäymistä, kuten tähänkin asti!