Onko tulostimessasi jatkuvasti paperitukos, virhekoodi tai vähintäänkin väriaine vähissä? Kyllästyttääkö kutsua huoltomies taas paikalle ja vastailla vaikeisiin kysymyksiin? Entäpä tulostimen mittarilukemat, jotka täytyy raportoida joka kuukausi? Miltä kuulostaisi, jos tulostimesi osaisi automaattisesti tehdä kaiken tämän puolestasi ja sinulla jäisi aikaa keskittyä omiin töihisi? Nykyaikaiset Canon-tulostimet yhdistettynä Marskidatan huoltopalveluun mahdollistavat tämän automaation.
Muutamat paperitukokset silloin tällöin kuuluvat jokaisen konttorin arkeen eikä näiltä voi välttyä kokonaan. Canon-tulostimet ja -monitoimilaitteet osaavat kuitenkin ilmoittaa itsestään, mikäli paperitukokset alkavat tiheytyä tai kaikki ei toimi niin kuin pitäisi. Tulostin huomaa myös, mikäli väriaine alkaa olla vähissä, ja lähettää meille Marskidatalle tilauspyynnön uuden väriaineen toimituksesta. Näin tulostimesi pysyy jatkuvasti toiminnassa eikä katkoksia tule.
Kaikki Canon-monitoimilaitteet ovat mahdollista liittää eMaintenance-etädiagnostiikan seurantaan. Tämä Monitori-palvelu lähettää itsestään tietoja verkon yli. Meillä Marskidatalla nähdään heti, mikäli asiakkaan tulostin on alkanut tukkia paperia, tehnyt virhekoodin tai jos laite tilaa lisää väriainetta. Monitori-palvelu näyttää myös tulostimen mittarilukemat reaaliaikaisesti ja siirtää ne automaattisesti laskutukseen, eikä asiakkaan tarvitse enää itse raportoida lukemia.
Yrityksillä on yleensä joku henkilö, joka vastaa tulostimien kirjanpidosta. Tähän työhön kuuluu kirjata tulostimien mittarilukemat ylös joka kuukausi ja raportoida ne eteenpäin. Monitori-palvelun ansiosta tätä ei tarvitse enää tehdä. Laite lähettää mittarilukemat internetin kautta itse ja me Marskidatalla näemme ne suoraan järjestelmästä. Näin inhimillisten virheiden mahdollisuus vähenee.
Tulostin lähettää meille automaattisesti ilmoituksen, kun havaitsee laitteen toiminnassa häiriöitä. Jos laite tekee useamman paperitukoksen peräkkäin, lähtee tästä ilmoitus meille Marskidatan asiantuntijoille.
Vikakoodit näkyvät Monitori-palvelussa heti, ja meillä System Specialistit osaavat paikantaa vian koodin perusteella jo ennen asiakkaalle lähtöä. Tämä nopeuttaa laitteen korjaamista huomattavasti, koska tällöin System Specialistimme tietää ottaa mukaansa jo tarvittavat varaosat ja työkalut laitteen korjaamiseksi.
Monitori-palvelu seuraa tulostimen väriainemäärää ja lähettää meille hälytyksen, kun väriaine alkaa olla loppumassa. Väriainemäärän hälytysrajaa pystytään säätämään jokaiselle laitteelle erikseen. Tämä takaa sen, että suuressakin käytössä olevat laitteet ehtivät tilata tarvittavat värit ajoissa. Ilmoituksen saatuamme asiantuntijamme tietävät lähettää uudet värit asiakkaalle. Tämä automaatio tuo myös asiakkaallemme lisää tilaa, kun kaapit ja varastot eivät täyty turhista varaväreistä.
Tulostimet eivät osaa ilmoittaa meille, mikäli laitteesta kuuluu poikkeuksellista ääntä tai jos tulosteet tulostuvat sotkuisena ulos laitteesta. Myös katkennut verkkoyhteys näkyy meillä vasta muutaman päivän kuluttua. Näissä tapauksissa asiakas joutuu tarttumaan puhelimeen ja ottamaan meihin yhteyttä. Marskidatalla jokaisen tulostimen päältä löytyy onneksi huoltokutsutarra. Tästä tarralapusta asiakas löytää helposti meidän ServiceDeskin numeron, sekä laitteen sarjanumeron. Tämä helpottaa niin asiakasta kuin meitäkin kohdistamaan avun oikealle laitteelle nopeasti.
Monitori-palvelu seuraa siis asiakkaan jokaista laitetta ja niiden käyttöä. Asiakas näkee laitteen käytön perusteella kannattaako suurta monitoimilaitetta pitää toimistossa, jossa sen tulostusmäärät ovat vähäiset tai onko kassan tulostin aivan liian pieni siihen tarkoitukseen. Väärin sijoiteltu tulostin tuo siis asiakkaalle vain harmia ja lisäkuluja.
Asiakkaan postitushuoneessa on pikku printteri, jolla tulostetaan kaikki rahtikirjat ja lähetteet. Laite on selvästi liian pieni tähän käyttöön, ja jatkuvien käyttökatkojen takia tuottaa vain harmia asiakkaalle.
Toimistossa taas komeilee suuri monitoimilaite, jota käytetään silloin tällöin ja on aivan liian suuri tätä käyttöä ajatellen. Näiden kahden laitteen vaihto päikseen saattaa ratkaista asiakkaan tulostusongelmat kokonaan. Oikein valittu tulostin oikeassa tulostusympäristössä pitää työn rullaavana ja asiakkaan draivin päällä!
Ole siis rohkeasti yhteydessä Marskidataan, mikäli haluat kuulla lisää Monitori-palvelusta tai tarvitset apua oikean kokoisen tulostuslaitteen hankintaan.