Marskidata logo
Marskidata logo
Ota yhteyttä
Blogi

Marskidata – Suomen tyytyväisimpien Microsoft-asiakkaiden koti

Noin 85 prosenttia suomalaisista yrityksistä käyttää päivittäisessä työssään Microsoftin tuotteita. Näistä jokaisen yrityksen Microsoft-ympäristöä hallinnoi ja ylläpitää useimmiten joku IT-toimija. Haluaisitko, että sinun bisneksesi kannalta kriittistä ympäristöä hallinnoi a) Joku IT-toimija vaib) Microsoft-sertifioitu kokonaisvaltainen IT-kehityskumppani? Jos vastasit b, kannattaa lukea pidemmälle. Meillä Marskidatalla on suuri unelma tulla Suomen tyytyväisimpien Microsoft –asiakkaiden kodiksi. Tunnistamme, että asiakastyytyväisyyden … Jatka artikkelin Marskidata – Suomen tyytyväisimpien Microsoft-asiakkaiden koti lukemista
Lue lisää

Noin 85 prosenttia suomalaisista yrityksistä käyttää päivittäisessä työssään Microsoftin tuotteita. Näistä jokaisen yrityksen Microsoft-ympäristöä hallinnoi ja ylläpitää useimmiten joku IT-toimija. Haluaisitko, että sinun bisneksesi kannalta kriittistä ympäristöä hallinnoi

a) Joku IT-toimija vai
b) Microsoft-sertifioitu kokonaisvaltainen IT-kehityskumppani?

Jos vastasit b, kannattaa lukea pidemmälle.

Meillä Marskidatalla on suuri unelma tulla Suomen tyytyväisimpien Microsoft –asiakkaiden kodiksi. Tunnistamme, että asiakastyytyväisyyden jatkuvaksi parantamiseksi on tehtävä paljon työtä, ja tähän me kaikki yli 60 marskilaista olemme sitoutuneet.

Modern Workplace -palvelut

Keskeisenä elementtinä Microsoft-palvelujemme tuottamisessa on Modern Workplace -palvelut, joiden avulla tuotamme yrityksellenne aidosti liiketoimintanne kehittymistä tukevia kehitystoimenpiteitä. Ajattelemme Microsoft-tuoteperheen kokonaisuutena, joka voidaan kussakin tapauksessa yksilöllisesti valjastaa palvelemaan sujuvaa arkea ja liiketoiminnan keskeisiä strategisia ja operatiivisia tavoitteita. Tätä kokonaisuutta voi olla vaikea hahmottaa tuntematta digitaalisen työympäristön kehittämistä ja teknologian valjastamista työn muotoilun käyttötarkoituksiin.

Tämän vuoksi tarjoamme kaikille Microsoft-asiakkaillemme matalan kynnyksen ja yhden luukun palveluina mm.

Meille on erityisen tärkeää, että jokainen Microsoft-asiakkaamme saa aktiivisesti tietoa tuotteiden kehittymisestä, sekä asiantuntijoiden vinkkejä niiden hyödyntämiseen arjessa. Olemme aina yhden puhelinsoiton tai viestin päässä tavoitettavissa, ja asiakkaan niin halutessa palvelemme suoraan myös Teamsin jaettujen kanavien läpi.

Erilaisissa kehitysprojekteissa luotamme laadukkaaseen projektinjohtoon, minkä ansiosta asiakkaamme tietävät aina missä mennään, eikä kustannuksia synny yllätyksenä. Projektinjohto on erityisen tärkeää, kun kehitysprojektissa on mukana useita eri vastuualueita sekä meiltä että asiakkaaltamme. Projektinjohtomallimme ansiosta asiakkaamme saavat nauttia kyydistä, samalla jatkuvasti omaa osaamistaan kehittäen.

Työnteon yhteiset pelisäännöt ja sujuva perehdytysprosessi

Marskidata toteutti Business Joensuulle yhteisiä työtapoja linjaavan pelikirjaprojektin, joka rakentui muutaman Marskidatan ohjaaman työpajan ympärille. Lisäksi Business Joensuun kehityspäällikkö Hanne Huhmarsalo työsti materiaalia eteenpäin sekä itse että yhdessä Business Joensuun johtoryhmän kanssa. Pian tuli kuitenkin selväksi, että pelikirjan julkaisemisen jälkeen henkilökunta tarvitsisi myös koulutusta, jotta ohjeistetut toimintamallit saataisiin sulautettua arkeen.  

Marskidata kokosi pelikirjan teemoista kolme eri koulutusta: Teams työn käyttöliittymänä ja viestinnän välineenä, Teams dokumenttienhallinnassa sekä Teams tehtävienhallinnassa. Osallistujia jokaisessa koulutuksessa oli useampi kymmen, ja lisäksi koulutustallenteet jäivät Business Joensuun henkilöstön käyttöön.

Yhteistyö Marskidatan kanssa jatkui luontevasti myös pelikirjaprojektin ja Teams-koulutusten jälkeen.

– Aiemmin meillä oli aina sama haaste uuden työntekijän saapuessa tai vanhan lähtiessä – mitä kaikkea tässä vaiheessa pitikään muistaa? Tiedot olivat miljoonalla muistilapulla monella eri henkilöllä, joten prosessi ei ollut erityisen hallittu. Marskidatan ratkaisu tähän haasteeseen osui taas niin suoraan meidän tarpeeseemme, ettei tarvinnut juuri miettiä, että lähdetäänkö toteuttamaan vai ei.

Business Joensuun kehityspäällikkö Hanne Huhmarsalo

Lue koko asiakastarina täältä: Business Joensuu – työnteon yhteiset pelisäännöt ja sujuva perehdytysprosessi osaksi arkea

Sisäisen viestinnän kehittäminen

Xamkin modernin työn projekti yhdessä Marskidatan kanssa käynnistyi entistä paremman sisäisen viestinnän tarpeesta.

 Tämän projektin punainen lanka on ollut se, että tiedon pitää kulkea ja töiden sujua koko Xamkin organisaation tasolla. Digitaalisia ympäristöjä on jo niin paljon, että me tarvitsemme yhteisiä pelisääntöjä, miten niissä toimitaan, jotta niistä saadaan kaikki irti ja samalla vältytään päällekkäiseltä työltä.

Xamkin viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiivi Pukkila-Nupponen

Yhdessä Marskidatan asiantuntijoiden kanssa suunniteltu, kahdeksan kuukauden pituinen modernin työn projekti sisälsi kolme osa-aluetta: sisäisen viestinnän pelikirjan, Teams-ympäristön koulutukset sekä modernin työn valmennuskokonaisuuden.

Lue koko asiakastarina täältä: Xamk – kohti entistä sujuvampia työpäiviä

Räätälintyönä rakennettu intra

Marskidata toteutti SSG Sahalalle intratoteutuksen. Sahalan tarve koko yrityksen kattavalle viestintäratkaisulle huomattiin yrityksen toimipisteiden määrän kasvaessa huimaa vauhtia. Kun yhteistyö Marskidatan kanssa aloitettiin vuoden 2022 alussa, toimipisteitä oli kuusi. Vain reipasta puolta vuotta myöhemmin tuo numero oli kasvanut kahdeksaan.

SSG Sahalan tavoitteena oli löytää ratkaisu, joka tekee tiedosta läpinäkyvämpää ja helpommin saavutettavampaa sekä edistää jokaisen työntekijän päivittäistä työtä. Teollisuuden kunnossapitopalveluille ominaista on erilaisten lomakkeiden ja työkirjauksien huolellinen ja tehokas käyttö, joten sen tekeminen mahdollisimman vaivattomaksi oli yksi yhteistyön pääteemoja.

"Itse intran julkaiseminen oli yhteistyömme huippuhetkiä, totta kai!” Judin kommentoi yhteistyön onnistumista. ”On ollut hienoa seurata, kuinka katselukertoja kertyy sinne lisäämillemme sisällöille. Näin tiedämme, että olemme tehneet jotain oikein.

SSG Sahalan toimitusjohtaja Risto Judin

Lue koko asiakastarina täältä: SSG Sahala – Räätälintyönä rakennettu intra toi yrityksen yhteen, vaikka monet sen työntekijöistä eivät koskaan tapaa toisiaan

Kehitämme palvelujamme ja toimintamallejamme jatkuvasti, ja kehityksemme lähtee aina asiakasymmärryksen hankkimisesta. Huolehdimme lisenssienne normaalin hallinnan ja ylläpidon, joiden lisäksi tarjoamme aktiivisesti tukea myös ihmislähtöisiin haasteisiin.

Tervetuloa Suomen tyytyväisimpien Microsoft-asiakkaiden tekijöiden kotiin!

Emma Klén

Kiinnostuitko kattavista IT-ratkaisuistamme? Ota yhteyttä, olemme täällä sinua varten!

1.
Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla tai sähköpostilla.
2.
Käydään yhdessä läpi IT-tuen ja laiteratkaisuiden tarpeesi. Kartoitamme nykytilanteesi esimerkiksi ohjelmistojen, päätelaitteiden, tietoturvan tai työn tehostamisen näkökulmasta.
3.
Annamme sinulle sopivan ratkaisuehdotuksen.  Toimitamme tarvitsemasi laitteet ripeästi, ja palvelumme käynnistyy nopeasti sopimuksen jälkeen.
4.
Me palvelemme myös silloin, kun kaikki toimii hyvin – olemme vain yhden yhteydenoton päässä.

Yhteydenottolomake

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Marskidata logo

Marski Data Oy

Saapumisohjeet
Saapumisohjeet

Saapumisohjeet
Saapumisohjeet
envelopephone-handsetchevron-downarrow-down