Jokainen ICT-alalle lähtenyt tietää, että vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Ja tarkoitan tällä sitä, että uutta tekniikkaa ja sovellusta pukkaa tulemaan joka päivä.
Mistä sitten tietää miten syvällisesti Account Managerin pitää osata ja tietää teknisistä ratkaisuista? Totta kai Account Managerin tulee aine tuntea hyvin oman myyntireppunsa sisältö. Se, että osaa tuotteiden ja palveluiden edut ja tietää, mitkä niistä voivat näppärimmin ratkaista asiakkaiden haasteet, on olennainen osa Account Managerin työtä.
On hienoa, että tänä päivänä voimme tukeutua oman yrityksen osaamisen lisäksi myös maahantuojien ja tukkureiden tietotaitoon. Meillä Marskidatalla on talossa todella laajaa osaamista eri alueilta, joten ihan kaikkea ei itse tarvitse osata, vaan aina voi kysyä apua kunkin aiheen asiantuntijoilta. Tärkeintä Account Managerille on ottaa asioista selvää ja varmistaa, että sovellukset, palvelut ja laitteet toimivat, niin kuin on sovittu.
Jo aikoinaan yksi pomoni sanoi, että meillä ei oleteta, vaan meillä tiedetään. Jäi muuten se neuvo hyvin mieleen! Niinhän se on, että kun olet asiakkaalle jotain asiaa itse selvittänyt, jää se paremmin mieleen myös seuraavaa kertaa varten. Mitä paremmat alkutiedot Account Manager saa asiakkaaltaan, sitä helpompi ratkaisuja on etsiä.
No miten nämä asiat liittyvät Marskidatan toimitaan? Minä olen esimerkiksi ollut Marskidatan leivissä kohta 18 vuoden ajan ja tuoreimmat marskilaiset puolestaan muutaman kuukauden. Meitä marskilaisia on monella taustalla, on merkonomia, insinööriä, diplomi-insinööriä, filosofian maisteria ja muotoilijaa ja vaikka mitä. Monipuolinen osaaminen on ehdottomasti voimavaramme.
Nykyaikana ei enää monestikaan se siskon, veljen, kummin kaiman käly pysty enää auttamaan tietoteknisissä ongelmissa, koska asiat muuttuvat niin hurjalla vauhdilla. Meillä Marskidatalla joka viikko joku marskilainen on kouluttautumassa.
Koulutukset ovat erittäin tärkeitä kaikille marskilaisille. Tiettyjä tuotteita ja palveluita, kuten esimerkiksi Microsoftin lisenssejä ja monia muitakin lisenssejä/tuotteita ei saa myydä, jos tiettyjä sertifikaatteja ei ole suoritettuna. Microsoftin vaikeimpien testien läpäisemistä kutsutaankin jo ”hullun papereiksi”, sillä sen verran haasteellisia ne ovat.
Nykypäivänä monitoimilaitteet ja tulostimet liittyvät erottamattomasti toimistojen IT-infraan. Tämä tarkoittaa sitä, että myös näiden laitteiden asennukseen ja huoltoon tarvitaan jatkuvaa koulutusta ja tietotekniikan vankkaa osaamista.
Meidän edustamamme Canon on yksi maailman tunnetuimista ja arvostetuimmista brändeistä. Canon on joka vuosi yksi eniten patentteja hakevista firmoista maailmassa. Kehitys on vienyt varsinkin skannaamista helpottavia ominaisuuksia todella paljon eteenpäin. Esimerkiksi skannaukset voidaan entistä helpommin automatisoida, jolloin käsin tehtävän työ osuus jää mahdollisimman pieneksi. Näin säästetään organisaatioissa aikaa ja kustannuksia.
Se, että meitä on hyvin keskenään toimeen tuleva porukka eri ikäisiä ihmisiä antaa hyvän pohjan meidän draivikkaaseen toimintaamme. Jokaisella marskilaisella on oma tärkeä roolinsa kokonaisuudessa. Minä pystyn omalla kokemuksellani auttamaan uusia innokkaita tulokkaita ja saan varmasti nuorilta hyvin koulutetuilta työkavereilta uutta oppia niistä uusimmista tuulista. Näin me Marskidatalla pystymme palvelemaan asiakkaitamme laajalla näkemyksellä ja tietotaidolla erilaisissa ICT-haasteissa, liittyvät ne sitten IT-kumppanuuteen, tulostusratkaisuihin tai moderniin työhön. Sparraamme toisiamme oppimaan uutta ja hyödyntämään myös vanhat hyvät neuvot.
Paras palkinto on tietysti se, että voimme tarjota asiakkaillemme ratkaisuja, jotka ovat kustannustehokkaita ja helpottavat heidän työtänsä niin, että he puolestaan pystyvät mahdollisimman ketterästi tuottamaan omaa palveluaan omille asiakkailleen.
Kun siis haluat, että yrityksesi IT-asia ovat kaikin puolin kunnossa, ole yhteyksissä meihin marskilaisiin. Meiltä saat saman katon alta ratkaisut IT-asioihin, tulostamiseen ja moderniin työhön.
Draivi päällä!
Kimmo Timonen
Account Manager